torsdag 6 december 2012

Olikheter

Min sambo han slutar aldrig förvåna mig och det har väl sin charm, inte sant?! Härom dan så bad jag honom att hjälpa mig med adventsgranen. Jag la tydligt fram mitt önskemål om att jag endast ville att han skulle såga av granen, så att den kom in på altanen. Till saken hör att det är min uppgift att pynta och göra fint. Min sambo brukar inte vara så intresserad, utan det faller på min lott. Vi har olika syn på inredning, vilket andra också verkar ha! Hur som helst...jag hade röjt undan på altanen för att göra plats för granen och diverse pynt. T o m ställt fram zinkhinken som förra årets gran satt i. Jag tycker att gamla zinkhinkar är så fina och passar utmärkt ihop med granens gröna färg. Och sedan bad jag då sambon om hjälp med, till synes, en liten tjänst....jag menar en stark man sågar väl till granen snabbt och smidigt! Tänkte sedan inget mer på detta.

Någon dag senare, i den vanliga diskussionen om vem som gör vad, ni vet arbetsfördelning, så slängde han ur sig att han minsann höll på att gjuta en julgransfot...enbart för MIN skull! Hjälp, tänkte jag! Hur går det då med min fina zinkhink som jag planerat noga för?! Och varför kan karl'n inte bara göra det jag bad om?! Men jag höll god min, det var inte läge att brusa upp. Fick väl till slut fram att det var önskvärt att julgransfoten fick plats I zinkhinken....

Imorse råkade jag se att granen faktiskt var på plats inne på altanen med den hemmagjorda julgransfoten. Och nej...den får inte plats i zinkhinken...men vad gör väl det?! För jag har en julgransfot, som inte finns ute på marknaden och som är gjord endast för MIN skull!

Och på håll så kan den faktiskt påminna om en zinkhink, eller en halv sådan....ja ja det var ju färgen jag var ute efter! Vissa dagar älskar jag min sambo mer än andra dagar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar