måndag 4 februari 2013

Att välja sina strider



Min mamma hon är en klok kvinna, som har många års erfarenhet av både det ena och det andra. Ett av råden hon gett mig är att man ska välja sina strider. Och det kan egentligen handla om vad som helst...det viktigaste är att man har en överläggning med dig själv innan man går in i något. Typ...Är detta värt att strida för eller spelar det egentligen inte någon roll?

Sagt och gjort....för ett tag sedan hade jag denna överläggning med mig själv. Och min åsikt blev att JA jag vill ha min fina gamla trasmatta som pricken över i:et i vårt nyrenoverade sovrum. Jag vill inte ha den nya dyra ryamattan, som min sambo kom hem med efter en tävling på jobbet. Så jag stred och nu ligger ryamattan ute i vardagsrummet istället, under rumsbordet....tills något annat (bättre!?!) dyker upp, eller?!

Faktum är att den faktiskt passade bra där, trots att jag inte är ett fan av ryamattor. Den är mjuk, mysig att sätta fötterna på och färgskalan passar in där. Och de fyrbenta älskar den....torkar nosen på den efter avslutad måltid, perfekt! Och bäst av allt är ju att mitt gamla loppisfynd pryder golvet i sovrummet, så nöjd! Helt klart värd att strida för! Eller strid och strid, mer kvinnlig list kanske! Och det är också något min älskade mor lärt mig! :)

1 kommentar:

  1. Åh vilken fin trasmatta! Hur kan man inte vilja ha den? Jaja,, alla kan ju inte förstå det fina i gamla saker. Tur du nyttjade din list.

    SvaraRadera