fredag 12 juli 2013

SEMESTER

Semestern har börjat med allt vad det innebär! Lata dagar med djuren som sällskap. Sol och värme. Umgänge med goda vänner. Grillat. Väl kylda drycker. Kaffe. Bad eller snarare fotbad för min del. Livsfunderingar och planer. Måsten....

Måsten ja, alltid dessa måsten eller snarare ångesten över det man borde göra! Jag har bestämt mig för att göra ett av alla "måsten" varje dag. Och då menar jag litet som stort. Det kan vara allt från att panta burkar, slänga återvinning, tvätta, dammsuga huset, till att putsa fönster, måla, rensa rabatter, städa bilen! Sedan ska jag vara nöjd med mig själv och inte ha dåligt samvete för alla de andra "måstena"!

Obs! Personen (sambon) på bilden har inget med min semester att göra, men han är "well-trained" och utför ett av sina "måsten"! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar