tisdag 20 augusti 2013

Höstens antågande

Det börjar kännas i kroppen. Jo den är snart här eller kanske är den redan det?! Kalla det sensommar eller höst. I min kropp känner jag det i alla fall tydligt... att tiden är här! Hög tid för att förbereda inför vintern. För på vintern vill jag ha ordning och reda, jag vill ha en fungerande grundstruktur i mitt hem. För här ska två tvåbenta och två fyrbenta samsas och umgås under mer stängda former. Ja inte för att vi inte är ute, men det blir ju inte alls på samma sätt som den senaste tiden. Då och då under vintern behöver man ju faktiskt få komma in i värmen. Man behöver ju tina upp emellan härlig vinterlek! Nog om det! Jag vill ha ordning och reda för det mesta, men kanske extra ordning under vinterhalvåret. Så för att knyta ihop detta röriga inlägg, så känner jag återigen att tiden, hösten om man så vill, är här. För mina fingrar kliar, jag vill riva ut, kasta, slänga, spara och organisera inne i huset! Det är ett ganska säkert hösttecken här på Gärdet, i klass med vårtecknet. Häromdan så var det sopskåpet med innehåll som stod på tur. Varför ska man ha påsar till en förbannelse!?! Så förutom källsortering, så blir det mer användning av tygpåsar (som jag faktiskt har flera stycken)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar