lördag 2 juni 2012

Moderniteter!

Hör och häpna nu har vi helt plötsligt blivit moderna här i huset....idag har vi äntligen fått ljus i form av spotlights inne på toan! Jag har en tid (Läs: en lång väldigt lång tid!) famlat runt i mörker under mina städmanier och skurat och skrubbat så gott det går, gått över benen med rakhyveln på känn sådär och även utfört mina andra behov i mörker. Men nu är nedbrunna stearinljus endast ett minne blott! Med undantag för att höja mysfaktorn då förstås! En stor eloge till de tappra människor som levde under dessa förhållanden förr i tiden. I och för sig så visste de ju inget annat. Jag är annars en person som fascineras av gamla traditioner och gamla ting, men vissa bekväma moderniteter vill jag dock omge mig med, el är en sådan sak. Stearinljus fungerade väl okej, men nu när man har riktigt ljus så märker man stor skillnad och det är guld värt! Och återigen har sambon imponerat på mig med sin snickarglädje! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar