fredag 21 september 2012

Pilotfall

Det är den här lilla killen som har fått agera pilotfall i den nya verksamheten. Jag kommer officiellt att starta en Barnstuga, som utgår ifrån gärdet där jag bor. Med tiden kanske en slogan, typ "På vårt gärde i byn, där ......", kan sättas på print. Jag känner mig i dagsläget dock lite för novis för något sådant. Börjar i liten skala. Men det kommer att vara en öppen och mobil verksamhet, eftersom studier visat att varierande öppettider och plats efter rådande omständigheter, allt enligt kundens behov, är något som eftertraktas. Vad gäller material och dylikt, så har det kliniska arbetet visat att jag nog inte till en början behöver införskaffa diverse grejer, då det är tydligt att allt sådant kommer som ett paket med det lilla pyret. Ingen går tydligen ut, utan "cirkusen" (läs: vagn, skötväska, snuttefilt, napp, bilstol etc.) har jag hört.

Och hur har det gått med pilotfallet?! Jo, rätt bra tror jag! Jag tror nog att han trivs, han gör då inget större väsen av sig. Och vad jag har fått berättat för mig, så är de små söta pyrena väldigt ärliga och snabba med att visa sitt missnöje! Men sedan så är han ju en otrolig charmör, så en objektiv bedömning kan vara svår att göra.

Och vet ni vad?! Det har redan inkommit ett omdöme om verksamheten, det lyder: Utmärkt nanny! Och det mina vänner, det går inte av för hackor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar