onsdag 13 mars 2013

Oops I did it again!

Det är bara att inse fakta...jag har glömt bort mina stackars pelargoner! Detta trots att jag t o m skaffat en pelargonalmanacka för att hålla koll och ta hand om dem på allra bästa sätt! De har stått uppe på ett skåp i tvättstugan och fått minimalt med vatten. Förra året fick de i alla fall vatten några gånger under vintern, även om jag glömde bort dem från och till då också. Ikväll fick jag ta fram dem och utöva första hjälpen. De får stå centralt i huset under rehabperioden, men det är väldigt tveksamt om de någonsin blir vad de en gång varit! Sorgligt, men sant?! För att försöka gottgöra det hela fick några skott, som jag tagit tidigare, välförtjänt komma ner i jorden och placeras på hedersplatsen i köksfönstret!

2 kommentarer:

  1. Oj. De ser nästan sämre ut än mina. Men du får dem snart på fötter, el rötter, igen. Kram m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för supporten mammi! Men nu råkar det ju vara så att jag inte fått de bästa förutsättningarna från början....för några gröna fingrar det har du väl ändå inte?! I alla fall inget du generöst delat vidare :)

      Radera