tisdag 26 mars 2013

Vårstädning

Häromveckan påbörjades vårstädningen i huset. Jag fick ett infall och kände att köket skulle få sig en omgång. Oj vilken fart jag fick! Ner med gardiner, dammvippan for över högt och lågt, fönstren putsades på insidan och sen......ja sen så tog det stopp! Och då menar jag TVÄRstopp! Jag gick i däck och var tvungen att lägga mig och sova. Istället för dammvippa så var det saker över högt och lågt! Ostrukna gardiner, städartiklar, vårpiffet som skulle fram....men jag fick bryta mina principer och bara lämna allt framme i en enda röra.

Den veckans lärdom blev att det finns en anledning till att man ska ha en extra återhämtningsdag efter MAGSJUKA, ty kroppen behöver helt klart detta! Och skenet bedrar ibland, man är inte alltid så pigg som det verkar! Och framförallt så ska man INTE dra igång med vårstädningen dagarna efter denna hemska åkomma!

Men nu såhär någon vecka efter har både jag och köket blivit vårpiffade och tänk vad härligt det känns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar