tisdag 3 december 2013

1:a Advent

Så flög 1:a advent förbi. I år slog jag på stort och fixade det mesta av julpyntet till helgen som var. Det är ju så kort tid som vi får njuta av en av årets mysigaste högtider! Egentligen är det bara en sak som fattas... SNÖ! Tyvärr kunde jag inte fixa det till 1:a advent, men vi får se vad jag kan ordna de kommande veckorna!

Jag hade turen att få tillbringa några timmar med några äldre damer och ta del av en tidigare tradition. Polkagristillverkning! Vilket hantverk! Och snacka om att julstämningen sköt i höjden! Det var riktigt svåra moment, men ack så roligt! Hoppas på att jag en dag får möjligheten till att lära ut detta till yngre generationer, men först behöver jag själv träna lite mer.... Lägg märke till den fina gamla saxen, är det gammal tradition så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar