fredag 30 mars 2012

Oväntat besök

Så igår dök hon upp, nattgästen! Hade en gammal lagkamrat, min värmländska väninna, på besök. Nåja, lite förberedd var jag, ca 1 dag så där! :) Hon hörde av sig och önskade husrum för natten. Givetvis ställer Hushållerskan upp! Så trevligt att träffa henne igen, var väldigt länge sedan. Och ändå känns det som igår; samma härliga tjej med samma humor som förr....något år äldre och möjligen lite stelare i kroppen...hihi! Vi återupplevde gamla minnen och jag fick en uppdatering vad gäller det senaste inom damfotbollen (läs: skvaller!!). Just i detta nu känns mitt gamla liv som elitfotbollsspelare så avlägset.....trots att det bara är drygt 2 år sedan. Det viktigaste är att jag känner att jag gjorde rätt....jag trivs med det jag gör nu och på sikt kommer förhoppningsvis min kropp att må bättre också. Lämnade min värmländska vänninna så att hon fick husera ensam i vårt hus imorse, eftersom att jag redan finns på "Kliniken" för att utöva mina tjänster.......underbara fredag! Önskar min värmländska väninna en god tur i bilen och en förträfflig helg i sin lilla stuga! Ikväll väntas en god afton i goda kollegors lag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar