fredag 31 augusti 2012

Dirty Dancing

Bilden hämtad från Google.com (whitelilyz.blogspot.com)

Om ni gillar Dirty Dancing (en av mina absoluta favoriter!) så bör ni besöka något av de populära dansställena i Dalarna. Ty jag har fått berättat för mig och även besökt en liten dal där man träffas för gemensamma intressen, såsom *hmpf* dans! Jag erkänner att jag hade lite förutfattade meningar vad gäller evenemang av denna typ. Jag har ju inte dansat pardans sedan gymnasiet och kommer knappt ihåg några steg....typ höger, vänster, höger, ihop...ja ni vet! Och ärligt talat så har ju pardans varit lite av en "nördsport" för en fotbollstjej som mig :) Ja alltså när jag var ung och hade dumma, omogna idéer! Eller så var det så att jag kanske inte hade eller har taktkänsla, vilket givetvis också spätt på det hela. Nog om det....men efter besöket i dalen så har mina, kalla det fördomar om du vill, förändrats. Jag kan helt klart se varför det är en populär tillställning, bland både gamla och unga! Man träffas, umgås, fikar, svettas, tränar....och dansar, eller enligt mig så är det inte dans, man "gnussar" eller rättare sagt gnuggar pannan eller hela ansiktet mot varandra. Lägg därtill att höfter gnuggas, ett och annat ben grenslas och ja, sådär håller det på! Men det är klart, sexualdriften är stor hos oss människor, det är ett av människans mest basala behov. Jag måste nog erkänna att det är klart att jag också tycker om sådana saker, utan att gå in på detaljer och genera någon, men jag föredrar nog att göra detta för mig själv, tillsammans med den man älskar. Här byttes det parter hej vilt och för mig, som då varken är insatt eller expert på området, så blev det en enda stor orgie. Men, som sagt, jag kan helt klart förstå att detta tilltalar vissa människor och respekterar givetvis detta. Och visst har "pardansen" hottat till sig i mina ögon.....men det är nog fortfarande inget för mig! Man ska dock aldrig säga aldrig, för vem vet vad som händer i framtiden när chocken lagt sig. Och det är ju så att min fina vän uppe i skogen är ett levande exempel på att det som börjar med sådana äventyr kan sluta på ett helt fantastiskt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar