onsdag 15 augusti 2012

Husmorsknep

Solen har strålat idag och givit de själar som behöver energi och värme hopp om livet. Både djur och växter. Både på gott och ont. För hemma på gärdet möttes jag av en svärm av myror, både krypande och flygande. Länge sedan jag beskådat något liknande. Tydligen ville de bosätta sig vid entrén, vilket jag inte tyckte var helt okej. Nog för att jag är ganska gästvänlig och tycker om besök, men de blev för många för nära! Så står man där och vad gör man?! Letar runt i huset efter något som det står "mot myror" på, förgäves! Ringer sambon under tiden och frågar hur giftigt det där medlet är? Medlet som vi för några veckor sedan använde på ett stort getingbo ovanför ytterdörren och som sambon då hävdade att det inte var farligt för våra fyrbenta vänner. Får till svar att det BÖR nog inte användas på marken där hundarna är! Så ja, tänkte jag! Sedan kommer jag på...att nuförtiden så kan man ju faktiskt googla på saker! :) Googlar "bekämpa myror giftfritt" och vips så dyker det upp en massa intressanta tips, givetvis mer eller mindre evidenta saker och även medel som vi naturligtvis inte har hemma. Mina ögon fastnar dock på KANEL! Husmor som man är, givetvis finns det kanel i kryddhyllan. Sagt och gjort, det doftar nu kanel vid vår entré. Det är ju inte fy skam. Bara jag inte lurar någon att komma in med förväntningar på nybakade bullar :/ Myrorna är i alla fall borta från entrén.....frågan är bara vart de tog vägen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar