tisdag 29 maj 2012

Drömmar

Jag drömmer om ett eget äppelträd! På vår tomt finns nästan bara grönt gräs, förutom några rabatter. I och för sig så är ju grönt gräs bättre än t.ex. mossa. Men ändå. Jag drömmer om ett eget äppelträd. Tänk att få sitta under äppelträdet och filosofera, läsa en bra bok och bara vara! Eller att i värmen ta skydd och ha bjudningar i äppelträdets skugga. Ett äppelträd i blom är något av det finare jag vet! Älskar dessa ljuvliga blommor. Ett äppelträd blir bara finare med åren. Gren efter gren sträcker sig ut högt över gräset, knopp efter knopp slår ut i blom. Att man sedan kan skörda dess frukt är ju bara en fantastisk bonus. Det tråkiga är att det tar sån lång tid innan trädet vuxit upp och man kan utnyttja dess fulla kapacitet.

Bilden är tagen hemma hos Min vän uppe i skogen! Fick låna hennes äppelträd en stund och gissa om jag njöt!

3 kommentarer:

  1. du får låna det när som helst de behöver...! Dock vet jag inte hur länge det står kvar, du vet ju hur min trädgårdsmästare är.... ;)

    SvaraRadera
  2. Tack, det var snällt! Gäller väl att passa på då...för din sambo är ju rätt snabb emellanåt! :)

    SvaraRadera
  3. Tack, det var snällt! Gäller väl att passa på då...för din sambo är ju rätt snabb emellanåt! :)

    SvaraRadera