torsdag 31 maj 2012

När du får oväntat besök....

Slängde ihop några muffins på kvällskvisten. Var tydligen helt slut på sötsaker i frysen! Känns inte bra om frysen gapar tom (återigen!!), om det mot förmodan kommer gäster bara så där!

Det var ju inte alls för att jag hela dagen haft ett så enormt sötsug på jobbet och febrilt letade efter någon liten kvarglömd godisbit när jag kom hem....

Så i alla fall...jag slängde ihop några muffins, typ man tager vad man haver....några stackars isiga (läs: JÄTTE-isiga) blåbär och lite riven vit choklad fick stå för piffet. När jag precis ska ställa in plåten i ugnen, så plingar det på dörren. När sambon är på väg för att öppna dörren, säger han: Ja just ja, J kommer förbi, han skulle ta med sig tårta! Och där står jag med mina halvfärdiga Man tager vad man haver- muffins och mumlar för mig själv!

Glömde kanske nämna att jag startade dagen med en ruskig huvudvärk och har varit ofantligt trött hela dagen. Väl hemma hade hundarna highlife fram tills husse entrade huset vid du sisådär halv åtta....

Nåväl jag slängde in mina halvfärdiga muffins i ugnen. Åt med god aptit en bit tårta (och tryckte även i mig en Man tager vad man haver- muffin när de var klara, men tala inte om det för någon!). De övriga hamnade i frysen, redo att tas fram till gäster...oväntade eller väntade...alltid bra med sötsaker i frysen! Och gäster som har med sig sötsaker...ja det går an det med! *fniss* För som jag tidigare nämnt...ätandet har aldrig varit ett problem i vår familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar